Onze school is een groot huis

Daarin kunnen we heel wat ontdekken. In dit huis zijn we nooit alleen. We leren veel bewoners kennen. Elk kind is één van de hoofdrolspelers.

Welkom in ons huis.

We hopen dat ieder zich hier vlug thuis voelt. We nemen jullie graag mee op rondleiding.  Volgen jullie mee?

In ons huis is er ruimte om te spelen.
Spelen stimuleert het leerproces . We krijgen kansen om samen plezier te maken, om op ontdekkingstocht te gaan, om onszelf te ontwikkelen.

In ons huis is er ruimte om te leren.
We streven naar de ontplooiing van hoofd, hart en handen. We stimuleren om nieuwsgierig te worden, initiatief te nemen en tot inzicht te komen. We willen ieder een goed gevoel geven en actief betrekken bij heel veel activiteiten.
Een team van enthousiaste, gedreven leerkrachten gaat hierbij doelgericht te werk en reikt bouwstenen en goede leerhoudingen aan.

Er is tijd en ruimte om te groeien,
ervaringskansen op te doen, talenten te ontwikkelen en te versterken. Samen met ouders, CLB en externe begeleiders zoeken we naar een haalbare begeleiding en zorg, waarbij het kind zich goed voelt.

In ons huis is er ruimte om even stil te worden,
om te luisteren naar verhalen over Jezus. Daarin herkennen we waarden die we als voorbeeld willen geven en durven uitspreken. We beleven momenten van stilte in klas of in schoolvieringen.

We maken ruimte voor elkaar.
Daarbij ervaren we dat elk kind uniek is. We leren wat het betekent om elkaar te vertrouwen en te respecteren. We willen ook leren hoe we verdraagzaam, dankbaar, beleefd en verantwoordelijk kunnen  zijn. Met een vleugje humor en positieve kracht leren we groeien en weerbaar zijn in een veilige omgeving.
In verbondenheid zetten we ons in voor mensen van de 3de en 4de wereld. Zo leren we bewust met elkaar omgaan.

We hebben ruimte voor de natuur en het milieu. Onze school biedt kansen om in een groene omgeving op ontdekking te gaan. Met de inbreng van ieder kunnen we bewuster omgaan met het milieu.

Er is ook ruimte voor cultuur en creativiteit. We willen muzisch en cultureel inspireren en ondersteunen meerdere ateliers zoals : muziek-, theater-, dans- en crea-atelier.
We willen de wereld leren kennen en kinderen klaarstomen als jonge wereldburger.

In ons huis is ook een gezellig plekje boordevol boeken. Boeken zijn de springplank om meer te weten te komen over de grote wereld en elkaar. We beleven er gegarandeerd veel leesplezier.

Er is ruimte om te bewegen. Een mooie speelplaats en veel groene plekjes bieden de kans om vrij en geleid te sporten,zowel tijdens de schooltijd als naschools.

We hopen dat iedereen ons huis mee kleur geeft. Samen met het schoolteam, de ouders, de opvangploeg, alle partners en hulpverleners  bouwen we aan onze school en zoeken ook voor iedereen een plekje waar we ons echt thuis voelen!

Thuis in groeien

1 School, 3 afdelingen